آشپزی غذاهای فوری
1403/01/20 ساعت 10:31:41

آشپزی غذاهای فوری

کتاب آشپزی غذاهای فوری، به معرفی روش طبخ غذاهایی میپردازد که در مدت زمان کوتاهی آماده می شوند. این کتاب شامل دستورالعمل های ساده و سریع در آشپزی است که کمک می کند هنرجویان آشپزی، غذاهای خوشمزه و متنوعی را درکمترین زمان ممکن آماده کنند.

برخی از دستورالعمل های ارائه شده در این کتاب با استفادهاز مواد اولیه ساده و رایج مانند گوشت، سبزیجات، نان، پنیر و غیره قابل تهیه هستندو برخی نیز دستور پخت های پیچیده تری دارند.

مولفان این کتاب سیده عفت شیخی، اقدس شمس و اعظم گلزارمنش هستندکه در این اثر، دستور پهت غذاهایی مانند انواع پیتزا، پاستا، سالاد، سوپ، ساندویچ را آموزش داده اند. در این مقاله به معرفی کامل این کتاب می پردازیم.

سبک آشپزی غذاهای فوری

اغلب ما با اصطلاح فست فود به خوبی آشنا هستیم. در واقع فست فود یا غذاهای فوری یکی از سبک های پخت و پز مدرن محسوب می شود؛ زیرا با سبک زندگی پر هیاهو و پرمشغله امروزی کاملاً هماهنگی دارد. غذاهای فوری دستورات و موادساده تری نسبت به سایر روش های آشپزی دارند و اغلب از مواد ارزان قیمت تهیه می شوند.

دانشجویان آشپزی با فراگیری این سبک یاد می گیرند که با هزینه کمتر، غذاهای متنوع، و با کیفیتی تهیه کنند. همچنین مهارت پخت غذاهای سریع به آشپزان کمک می کند که مهارت و خلاقیت خود را در تهیه غذاهای سریع به کار برند و هنگام دریافت سفارش های متعدد به بهترین وجه ممکن عمل کنند.

کتاب آشپزی غذای فوری

آشپز غذاهای فوری چه کسی است؟

آشپز غذاهای فوری، در حوزه صنایع غذایی فعال است. همچنین به تجهیز و راه اندازی ماشین آلات، پخت، شستشو و ضدعفونی تجهیزات پخت طبق اصول GHP،توزین و اندازه گیری مواد اولیه، فرآوری، آماده سازی اولیه مواد غذایی می پردازد.

آشپز غذاهای فوری تهیه انواع ساندویچ های سرد و گرم و انواع غذاهای پرسی و بسته بندی برای خارج رستوران را انجام می دهد. علاوه بر این با عمده فروشان مواد اولیه و فروشندگان تجهیزات پخت در ارتباط است.

این کتاب به چه کسانی توصیه می شود؟

این کتاب برای کسانی مناسب است که کارآموز ورودی دوره های آشپزی هستند یا می خواهند صلاحیت حرفه ای خود را به عنوان یک مربی دریافت کنند. برای استفاده از این منبع نیازی به تحصیلات خاص یا بالا نیست و مطالب آن با زبانی ساده نوشته شده اند و برای کسانی که می خواهند کسب و کار خود را در صنعت غذای فست فودراه اندازی کنند مناسب است.

طول دوره آموزشی کتاب آشپزی غذهای فوری ۶۲ ساعت است که  ۱۴ ساعت آن به آموزش نظری اختصاص دارد. برایدریافت آموزش عملی نیز هنرجویان باید ۴۸ ساعت دوره عملی آن را سپری کنند.

در انتهای این کتاب مجموعه سؤالات نظری و عملی ارزشیابی آشپزی غذاهای فوری ارائه شده است. از این رو برای کسانی که به دنبال شرکت در آزمون های حرفه ای و دریافت مدرک آشپزی هستند نیز کاملاً مناسب است. علاوه بر آن در انتهای کتاب آزمونهای آزمایشی و عملی نیز آورده شده است.

معروف ترین غذاهای فوری جهان

در این کتاب، برخی از معروف ترین غذاهای فوری جهان آموزش داده شده اند. فست فودها دامنه متنوعی دارند و هر سرآشپز با سلیقه و خلاقیت خاص خود می تواند به اشکال مختلفی آنها را تغییر دهد.

در این سبک آشپزی سس ها جایگاه ویژه ای دارند و لازم است همخوانی نوشیدنی ها نیز مد نظر قرار گیرند. در ادامه برخی از مشهورترین فست فودهای جهان را معرفی کرده ایم.  

پیتزا

 پیتزا یکی ازمعروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای فوری در سراسر جهان است. این غذا با ترکیبی از خمیز،سس گوجه فرنگی، پنیر و مواد مختلفی از جمله سوسیس، زیتون، قارچ و مرغ یا گوشت تهیه می شود. در حال حاضر انواع مختلفی از پیتزا در جهان وجود دارند که هر کدام متناسب با ذائقه و فرهنگ مردم، بومی شده اند.

برگر

 برگر یکی دیگر ازغذاهای فوری و محبوب جهانی است. این غذا را می توان با استفاده از گوشت گوساله، گوشت گوسفند، مرغ یا گوشت گاو، همراه با سس ها، خیار شور و سایر مواد افزودنی تهیه کرد.

ساندویچ

 ساندویچ یکی دیگراز غذاهای فوری محبوب در جهان است. این غذا با استفاده از نان، سبزیجات، پنیر، انواع گوشت و سس های مختلف تهیه می شود. ساندویچ ها بسیار متنوع هستند و به دو دسته ساندویچ های سرد و گرم تقسیم می شوند. از انواع ساندویچ ها می توان به ساندویچ گوشت، ساندویچ گیاهی، ساندویچ ماهی، ساندویچ مرغ، ساندویچ پنیر، ساندویچ تخم مرغ و ساندویچ ژامبون اشاره کرد.

سوپ

پخت سوپ یکی از سریع ترین روش ها برای تهیه غذای فوری است.آماده کردن برخی از سوپ ها تنها چند دقیقه طول می کشد. سوپ ها همچنین تنوع بسیاری دارند و بسته به فرهنگ های مختلف به اشکال متفاوتی پخت و سرو می شوند.

سالاد

سالادها با استفاده از انواع سبزیجات، سس ها، گوشت و حتی میوه ها تهیه می شوند. سالاد سزار، سالاد یونانی، سالاد سبز، سالاد اولویه و سالادروسی از جمله مشهورترین و محبوب ترین سالادها در تمام جهان هستند.

پاستا

امروزه شیوه های طبخ پاستا به عنوان یک غذای سریع، به شدت متنوع است. از انواع پاستا می توان به اسپاگتی، پنه، راویولی، و فتوچینی اشاره کرد. غذاهایی که با محوریت پاستا پخته می شوند به دو شکل سرد و گرم سرو می شوند و برای همه فصل های سال مورد استفاده قرار می گیرند.

جمع بندی

در دنیای مدرن بسیاری از افراد برای صرف غذا زمان کمی دارند.به همین دلیل سبک آشپزی غذاهای فوری، به شدت مورد توجه است. کتاب آشپزی غذاهای فوری به شما کمک می کند تا در زمانی اندک غذاهایی متنوع و خوشمزه تهیه کنید.

همچنین با استفاده از این منبع می توانید خوراکی هایی باترکیبات سالم مانند سبزیجات و پروتئین های سالم تهیه کنید. البته از یاد نبرید که برای پخت غذاهای فوری، اغلب از روش‌های سرخ کردن و پخت سریع استفاده می‌شود.بنابراین، باید کار با وسایل و تجهیزات موردنیاز برای این نوع آشپزی، مانند فر، فرکنگره‌ای، ماکروویو یا دستگاه‌های فشار بخار را نیز یاد بگیرید.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش