دنیای رمز ارزها
1401/05/11 ساعت 11:45:02

دنیای رمز ارزها

مطمئنا تا به حال کلمه ی بیتکوین و یا اتریوم به گوش شما خورده است. هر روزه در محیط اطراف خود شاهد آن هستید که مردم در حال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند. اما آیا تا به حال در مورد چیستی و هدف این رمز ارزها مطالعه داشته اید؟

هدف اصلی ایجاد رمز ارزها، بهبود وضعیت بازار ارزهای سنتی است که باعث می شود بازار به دست دارندگان ارز کنترل شود.

ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها، شکل خاصی از پول های دیجیتال هستند که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده اند. ارزهای دیجیتال توسط بلاک چین ها تغییر ناپذیر و غیر متمرکز می شوند؛ منظور از غیر متمرکز بودن این است که هیچ نهاد و یا سازمانی قادر به کنترل ارزهای دیجیتال نخواهد بود.

مشاهده و خرید کتاب های بورسی

تفاوت ارزهای دیجیتال با پول معمولی


تفاوت ارز دیجیتال با اسکناس


  • غیر قابل برگشت بودن تراکنش ها در ارزهای دیجیتال

اگر انتقال ارز دیجیتال را با موفقیت پشت سر بگذارید دیگر قادر به برگرداندن تراکنش نخواهید بود مگر اینکه گیرنده با شما همکاری کند. به طور کلی می توان گفت اگر ارز دیجیتال را اشتباهی به آدرس اشتباهی ارسال کرده باشید، دیگر باید بیخیال آن شوید! اما این اتفاق درمورد پول معمولی صدق نمی کند؛ شما با پیگیری قضایی در هر لحظه می توانید سرمایه خود را پس بگیرید.

  • جهانی بودن رمز ارزها

انتقال پول معمولی به نقاط مختلف دنیا، حتی اگر با سریعترین شیوه های ارسال صورت گیرد باز هم به چندین روز زمان احتیاج دارد. در حالیکه انتقال ارزها به اقصی نقاط جهان تنها ظرف چند دقیقه کوتاه انجام می پذیرد.

  • انحصاری نبودن ارزهای دیجیتال

انحصاری نبودن این رمز ارزها بدین معناست که شما برای استفاده از آن ها نیازی به کسب اجازه از هیچ سازمان و ارگانی ندارید.

انواع ارزهای دیجیتال

انواع ارزهای دیجیتال

هم اکنون بیش از 2 هزار ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که اغلب آن ها به دلیل برنامه ریزی نادرست شکست خوردند اما همچنان برخی از آنان از ابتدا تاکنون در صدر لیست ارزهای دیجیتال قرار دارند:

  • بیت کوین
یکی از مشهورترین و قدیمی ترین ارزهای دیجیتال محسوب می شود که توسط ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد و بیش از 10 سال است که همواره در رتبه نخست ارزهای دیجیتال قرار دارد.
  • اتریوم
این ارز دیجیتال توسط ویتالیک توبرین در سال 2013 ساخته شد و در سال 2014 عرضه اولیه آن رقم خورد. اتریوم را می توان دومین رمز ارز موفق معرفی کرد که برای ساخت توکن نیز کاربرد دارد.
  • لایت کوین
این رمز ارز با ایجاد تغییراتی روی کدهای بیت کوین توسط چارلی لی به وجود آمد. لایت کوین که آن را با عنوان نقره دیجیتال نیز می شناسند از قدیمی ترین آلت کوین ها محسوب می شود.

مزایای استفاده از رمز ارزها:

  • عدم تأثیرپذیری از تورم موجود در جامعه:

تورم همواره باعث کاهش ارزش ارزهای سنتی موجود در بازار می شود.هنگام ورود ارزهای دیجیتال به بازار، هر یک از آن ها با قیمتی مقطوع و به سرعت فروخته می شدند. از طرفی تعداد ارزهای دیجیتال همیشه توسط سیستم ها شمرده و کنترل می شود. به طور مثال هم اکنون 21 میلیون بیت کوین در سراسر جهان وجود دارد. هنگامی که تقاضای خرید ارز افزایش پیدا کند، ارزش پول ها بیشتر شده و در طولانی مدت از تورم و کاهش ارزش ارز جلوگیری می شود.

  • مدل مقرون به صرفه ای از معامله

بیشترین استفاده از ارزهای دیجیتال در جهت انتقال پول به کشورهای دیگر صورت می گیرد.با کمک ارزهای دیجیتال، هزینه های انجام معامله بسیار کاهش یافته و در مواردی به صفر رسیده است. همچنین دیگر نیازی به ورود شخص سوم به پای معامله و یا استفاده از VISA  و PAYPAL نخواهد بود. 

  • مبادلات ارز به آسانی انجام پذیر است:

با وجوه رایج هر کشور می توان اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کرد.

  • امن و حافظ حریم خصوصی

همیشه امنیت یکی از موارد مهم در حفاظت از ارزهای دیجیتال بوده است. این امر توسط بلاکچین ها امکان پذیر می باشد. بلاک چین ها با داشتن کدها و رمزهای پیچیده به زبان ریاضی غیر قابل هک می باشند.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش