بیلی جین کینگ در دنیای تنیس
1401/05/09 ساعت 17:02:47

بیلی جین کینگ در دنیای تنیس

بیلی جین کینگ در خانواده ای اهل ورزش در کالیفرنیا متولد شد؛ او پدری آتش نشان و مادری خانه دار داشت. مادر بیلی در رشته ی شنا مهارت داشت و پدرش در رشته های ورزشی بسکتبال، بیسبال و دو میدانی فعالیت میکرد.

بیلی در کودکی رشته بیسبال را دنبال میکرد اما در سن ده سالگی به توصیه ی خانواده و طبق علاقه ی شخصی خودش به تنیس روی آورد؛ خانواده ای اون معتقد بودند که بیسبال رشته زنانه ای محسوب نمی شود و باید به دنبال ورزشی باشد که جای پیشرفت برای زنان وجود داشته باشد؛ این تنیسور کوچک برای شروع حرفه ی خود، با پول پس اندازش راکت خرید و برای تعلیم رایگان نزد یکی از مربیان حرفه ای، هر روز به یکی از پارک های شهر خود می رفت تا از تجربیات او استفاده کند.

سال ها طی میشد و بیلی به بردها و قهرمانی های متعدد دست می یافت و شهرت بیشتری پیدا می کرد و در سال 1968 توانست رکورد درآمد صد هزار دلاری در یک سال را از آن خود کند و به عنوان پر درآمدترین زنان این حرفه شناخته شود.

بیلی-جین-کینگ-و-بابی-ریگز></p>

<p class=

(بیلی جین کینگ و بابی ریگز در روز مسابقه نبرد جنسیت ها-سال 1973)

زندگینامه بیلی جین کینگ مناسب کودکان

او در مسیر حرفه ای شدن خود، هیچگاه از دفاع از حقوق بانوان دست نکشید و همیشه برای برابری حقوق میان زنان و مردان تلاش میکرد و در این راه حامیان بسیاری نیز پیدا کرده بود. از این رو، توسط بابی ریگز، به مسابقه دعوت شد اما در ابتدا این دعوت را رد کرد؛ اما پس از باخت یکی از قهرمانان زن در دنیای تنیس مقابل بابی ریگز، او برای دفاع از حقوق زنان و دادن انگیزه به آن ها مسابقه ای با بابی ترتیب داد. این مسابقه به نبرد جنسیت ها معروف شد و بیش از نود میلیون بیننده در سراسر جهان پیدا کرد. بیلی توانست با قاطعیت و در سه ست پیاپی بابی را شکست دهد.

بیلی به همراه همسر سابقش گام های مهمی در جهت بهبود دنیای تنیس برداشتند که یکی از این اقدامات، تأسیس تیم جهانی تنیس بود و توانست دختران و پسران علاقمند به دنیای تنیس را در کنار یکدیگر پرورش دهد. از شاگردان نامدار او در این تیم می توان به سرنا ویلیامز اشاره کرد.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش