فنگ شویی و عناصر آن
1401/01/11 ساعت 13:40:02

فنگ شویی و عناصر آن

شرایط زندگی در عصر جدید بسیاری از ارزش های روابط و محیط زندگی انسان را دچار تغییر و تحول کرده است. در قدیم انسان ها در دل طبیعت زندگی می کردند و با آن انس داشتند اما امروزه ارتباط انسان ها با طبیعت تنها به شکل نمادین مطرح است.در فنگ شویی گفته می شود که هر خانه ای باید با محیط فیزیکی اطرافش ارتباط برقرار کند. به طور مثال، در فلسفه چین، کوه ها افراد را در اختیار خود قرار میدهند و آب، جریان ثروت را با خود می آورد. در این صورت اگر خانه ای جدید میخواهید بسازید، باید از ارتباطی منطقی با کوه و آب برخوردار باشد!

فنگ شویی و عناصر آن

فنگ شویی چیست

معنای لغت چینی «فنگ» باد و معنای «شویی» آب است. این عبارت نماد «صعود باد به قلۀ کوه» و «اوج گیری آب در موج» است که در صورت وجود ارتباط قوی و مناسب بین این دو، انسان به تعالی میرسد. از فنگ شویی برای ایجاد تعادل، توازن و جبران انرژی استفاده میگردد. فنگ شویی و طراحی خوب مانند هم هستند. آن ها در  رنگ، نورپردازی، مناظر و طرز قرارگیری وسایل با هم ارتباط دارند.جهان یک حوزه ی حیاتی پر از انرژی است و فنگ شویی مطالعه ی این انرژی و چگونگی حرکت آن در کره ی زمین است.

فنگ شویی چیست

دربارۀ فنگ شویی بیشتر بدانیم

پنج عنصر مقدس در فنگ شویی

این عناصر عبارتند از : آب، آتش، چوب، خاک و فلز. هرکدام دارای خصوصیات و اثرگذاری خاص خود می باشند. در فنگ شویی از عناصر به مراتب استفاده می شود و هرکدام از اشیاء و پدیده های جهان حاوی یک یا چند نوع از این ها هستند.

آتش

رنگ: قرمز/جهت: جنوب

این عنصر فعال، الهام بخش و فهیم است. آتش، برانگیزنده و اشتیاق آور نیز به شمار می آید. اگر آپارتمان شما از شکل مثلث تبعیت می کند و در آن زوایای تند و گوشه های تیزی وجود دارد، وابسته به آتش است. اشخاصی که عنصر غالب آن ها آتش است هم در زندگی نیاز به تنوع بسیار دارند. این عنصر مانع تمرکز و بر هم زننده آرامش است.

آتش

خاک

رنگ: زرد/ جهت: مرکز

خاک قابل اطمینان،دوستانه ، مسئولیت پذیر و وفادار است و محکم و با ثبات عمل می کند. اگر محل زندگی ما مربع یا مستطیل شکل و کم ارتفاع است به عنصر خاک وابسته است. افراد مرتبط با عنصر خاک نیز از کمک به دیگران لذت می برند. خاک انرژی ثابت و کاملی دارد و از فصلی به فصل دیگر جریان می یابد.

خاک

آب

رنگ: سیاه و آبی/ جهت: شمال

این عنصر مرتبط با ارتباطات اجتماعی است و از عناصر هوشمند و حساس به شمار می آید. اگر منزل شما شکلی نامنظم دارد مرتبط با عنصر آب است. افراد مرتبط با عنصر آب نیز از یادگیری مطالب لذت می برند و علاقمند به مسائل عرفانی هستند. آب سمبل انرژی محو شوندۀ بین زمین است.

آب

فلز

رنگ: سفید و طلایی/ جهت: غرب
فلز با ازیاد ثروت و موفقیت های دنیوی مرتبط است و آن را جزئی نگر نیز میشناسند. آپارتمان هایی که دارای منحنی و اشکال گرد هستند با فلز ارتباط دارند. انسان هایی که عنصر غالب آن ها فلز است، از برنامه ریزی لذت می برند و بیشترین کارایی را در امور خود دارند. عنصر فلز نماد بلوغ، بازگشت و ثبات است.
فلز
چوب
رنگ: سبز/ جهت: شرق
چوب خلاق، منعطف و خانواده دوست است و با رشد نیز ارتباط دارد. ساختمان های بلند و آسمان خراش ها از چوب تبعیت می کنند. انسان هایی با عنصر غالب چوب، از مواجهه با مشکلات خرسند و راضی هستند. این عنصر نماد چیزهای زنده و نمایندۀ فصل بهار می باشد.
چوب
کتاب هایی که به شما برای طراحی منزل کمک می کنند

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش