پویائی نظام شهری
1401/01/11 ساعت 13:34:44

پویائی نظام شهری

سالها طول کشید تا انسان تصمیم بگیرد که نحوه زندگی خود را تغییر دهد، او باید زودتر متوجه می‌شد که روستا نشینی نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای او باشد و او بالاخره دیر یا زود باید تغییراتی در نحوه زندگی سنتی خود می‌داد.

خرید آنلاین کتاب پویایی نظام شهری

این تغییرات خودشان در همان مرحله نخست، بدون اشکال و بی‌نقص نبودند بلکه با گذشت زمان، کمبودها و ضعف‌های آن برای همه مشخص شد، شاید در نخست که جمعیت شهرنشین کم‌تر بود، می‌شد با همان نحوه و منطق زندگی روستایی، شروع به کسب و کار و زندگی کرد اما بعد از مدتی و پس از تغییر چند نسل، بشر با تراکم جمعیتی روبه‌رو شد که تا پیش از آن هرگز مانندش را ندیده بود. او دیگر نمی‌توانست در فضای محصور شهر، جایی برای فعالیت داشته باشد و گاهی تنها به کمی هوا، برای تنفس نیاز داشت.

همین مسئله باعث شد که کم‌کم، مبحثی به نام معماری و طراحی شهری راه بیافتد، نظام شهر نشینی به عنوان یک سبک زندگی مدام درحال تغییر شناخته شود  و در نتیجه، مدام نیازمند به رویکردی نوین داشته باشد. همچنین این نکته نباید دور از چشم بماند که، هر شهر نیازمند به نگاهی مختص به خودش است که آن را مسائلی همچون: جغرافیای شهری، پستی و ناهمواری آن، فرهنگ و وضعیت معیشت ساکنین و... تعیین می‌کند. تمامی این گزینه‌ها، در حالتی که هر شهر باید شروع به تولد و گسترش کند، تاثیر گذارند و اگر نتوانیم نحوه درست رفتار در برابر خواسته و نیازهای این شهرها را متوجه شویم، به زودی با شهری متلاشی، ناسازگار و بی‌بنیاد روبه‌رو خواهیم شد.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش