طراحی رستوران
1401/01/11 ساعت 12:26:36

طراحی رستوران

مثالی قدیمی همیشه از دوران کودکی همراه ما بوده است، مثالی که سعی داشته برای ما اهمیت غذا خوردن را روشن کند. با تشبیه انسان به یک اتوموبیل، ما دریافته‌ایم که غذا به عنوان سوخت و منبع انرژی برای ادامه حیات، مورد نیاز است. اما امروزه با پیشرفت جامعه بشری و شناخته شدن آشپزی به عنوان یک هنر، غذا خوردن ماهیت اولیه خود به عنوان منبع انرژی و وسیله ادامه حیات را از دست داده است و اکنون بیشتری حالت سرگرمی به خود گرفته است. امروزه انسان‌ها به غذا به چشم یک منبع لذت نگاه میکنند، در این میان رستوران‌ها هم از این مسئله بی‌نصیب نمانده‌اند و مدام درحال تلاشند تا به این لذت، چیزی را اضافه کنند.

خرید کتاب طراحی رستوران

اهمیت رستوران ها در جوامع امروزی

رستوران دیگر صرفا مکانی برای خوردن غذا نیست، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که قرارهای کاری، دیدارهای دوستانه و مراسمات کوچک و بزرگ خود را در رستوران به انجام برسانند، به همین علت رستوران‌ها باید مشتریان خود را بشناسند و سپس فضایی را متناسب با خصوصیات آنان فراهم سازند.

تأثیر معماری رستوران ها روی مشتریان

معماری های مختلفی برای رستوران ها به کار میرود؛ برخی از آن ها حالتی رسمی دارند و باعث ایجاد فضایی جدی می شوند که در انتخاب غذا و حتی آداب معاشرت مشتریان تأثیر میگذارند و در برخی رستوران‌های دیگر، حالت معماری و نورپردازی آن به گونه‌ای است که احساس کنجکاوی و روحیه کشف کردن را در آدم زنده می‌کند و همین باعث می‌شود شخص تمایل داشته باشد طرف مقابل خود را بیشتر و عمیق تر بشناسد و یا حتی تمایل پیدا کند که غذاهای جدیدی که تا پیش از آن نخورده است را، امتحان کند.

این شیوه‌ها و ترفندها، راه حل‌هایی هستند که رستوران‌ها با توجه به تغییر نگاه ما به غذا و تغییر کاربرد اصلی خودشان، برای درآمد بیشتر پیدا کرده‌اند و یکی از این ترفندها وابسته به نوع طراحی آن‌ها است.

درکتاب طراحی داخلی رستوران که توسط پیروز آشوری و کسری طالبیان تالیف و تنظیم شده است، ما انواع سبک‌ها و نگرش‌های متفاوت درباره طراحی داخلی رستوران‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و با طراحان و دلیل این شیوه طراحی آنها آشنا می‌شویم. این کتاب توسط انتشارات کتابکده کسری به چاپ رسیده است.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش