زندگینامه ویکتور هوگو
1401/04/25 ساعت 16:03:16

زندگینامه ویکتور هوگو

زادروز 26 فوریه 1802 / درگذشت 22 می 1885

ویکتور ماری هوگو

ویکتور ماری هوگو را میتوان شاعر، داستان نویس و نمایش نامه نویس پیرو سبک رمانتیسم فرانسوی دانست. او در کودکی تحت تأثیر و نفوذ بسیار شدید مادرش بود. مادر وی بسیار متعصب به حکومت بود و به مکتب ولتر علاقه داشت؛ ولتر کسی بود که از آزادی بیان حمایت میکرد و در نگارش تمامی سبک های ادبی مهار داشت. 
هوگو در دوران کودکی به مناطق زیادی سفر کرد. او مدتی کوتاه را در کالج نجیب زادگان مادرید درس خواند و سپس در فرانسه زیر نظر معلم خصوصی به تحصیل پرداخت. او با توصیه پدرش مقطع ابتدایی خود را در پانسیون کوردییر به اتمام رساند. اولین مجموعه شعر او در سال 1822 و اولین رمان او در سال 1826 منتشر شد.

هوگو سه پسر و دو دختر داشت؛ دختر بزرگ او  در 19 سالگی در حادثه ی قایق سواری رودخانه سن غرق شد و دختر کوچکش به دلیل تجربه ی عشقی نافرجام به افسر ارتش نیروی دریایی در آسایشگاه روانی بستری شد. ویکتور همچنین به دلیل مبارزات بی امان خود در جنبش سوسیالستی سال های بسیاری را در تبعید گذراند. زندگی پرفراز و نشیب ویکتور هوگو نهایتا سرانجامی دردناک داشت؛ او سرانجام پس از تحمل یک دوره بیماری، در 83 سالگی و در 22 می سال 1885 درگذشت. 

سخن ماندگاری از ویکتور هوگو:

"بزرگترین آزمون گیرنده، خداست و کوچکترین آزمون دهنده، بنده خدا."

نگاهی به آثار ویکتور هوگو

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش