نور الدین پسر ایران (خاطرات سید نور الدین عافی)
1402/09/13 ساعت 16:44:09

نور الدین پسر ایران (خاطرات سید نور الدین عافی)

کتاب «نورالدین پسر ایران» دارای 18 فصل به همراه عکس های ضمیمه دوران جبهه می باشد. این کتاب میتواند برای افرادی که به خواندن اتفاقات دوران جنگ و جبهه علاقه دارند جذاب باشد.

بیوگرافی کوتاهی از نورالدین

سید نورالدین در سال 1343، در خانواده ای پرجمعیت ساکن تبریز متولد شد. او یک برادر کوچکتر از خود به نام صادق نیز داشت. در سنین نوجوانی و در بحبوحه ی اعتراضات همواره در میادین حضور داشت.

نورالدین و جنگ دفاع مقدس

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ، به نورالدین برای شرکت در جنگ به دلیل سن پایینش اجازه داده نمیشد؛ سرانجام با اصرارهای پیاپی و پس از شرکت در دوره های آموزشی به جبهه رفت. ابتدا چند ماه را در کردستان مشغول دفاع از کشور بود؛ آرزوی قلبی او رفتن به منطق جنگی جنوب کشور بود. 

پس از مدتی به همراه برادرش توانست به جنوب کشور برود. در آنجا در اثر بمباران هوایی برادرش شهید شد و به خودش نیز 24 ترکش اصابت کرد و در نواحی شکم و صورت به شدت آسیب دید که هیچگاه به طور کامل بهبود نیافت.

او با وجود 70% جانبازی ای که داشت هیچگاه از حضور در مناطق مرزی و دفاع از کشور دست نکشید و هر بار پس ز مدت کوتاهی مرخصی و بهبودی نسبی به منطقه برمیگشت.

در 18 سالگی بود که به دلیل جراحات زیاد، شکل خود را از دست داد. نورالدین به عنوان غواص هم در عملیات ها شرکت میکرد.

کمی دربارۀ زندگی نورالدین پس از جنگ

نورالدین در سال 1367 صاحب یک دختر شد. او برای مداوا به آلمان فرستاده شد اما باز هم طاقت دوری زیاد از وطن را نداشت و زودتر از موعد به کشور برگشت.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش