برترین رمان های جهان
1401/01/11 ساعت 11:32:41

برترین رمان های جهان

برخی کتاب ها، از چنان متن و تصویرسازی قوی ای برخوردار هستند که خوانندگان تنها با خواندن یک بار آن ها میتواند برای همیشه کتاب را به خاطر بسپارد و یا صحنه های موجود در کتاب را در ذهن خود ثبت کند. در مواجهه با این نوع کتاب ها، خوانندگان خود را درون داستان و به جای شخصیت اصلی فرض میکنند و حتی از شیوۀ تفکر شخصیت داستانی الگو برداری میکنند. در این مقاله 5 اثر که به عنوان بهترین کتاب های جهان شناخته شده اند، به شما معرفی میشود که میتواند تأثیر خوبی در شیوۀ تفکر و زندگی شما بگذارد. 

برترین رمان های جهان

خرید رمان


کتاب های پرطرفدار جهان

1-کتاب پیرمرد و دریا (ارنست همینگوی)

داستان این رمان درباره سانتیاگو، پیرمردی ساده و فقیر است که برای ماهیگیری به دریا سفر کرده است اما مدت طولانی ای گذشته بود ولی خبری از صید نشد؛ در نهایت تصمیم گرفت به مناطق دورتر دریا سفر کند  تا به صید بپردازد. ارنست همینگوی در این رمان داستان صیدی را بازگو می‌کند که به خواننده حس مبارزه طلبی و شکست دهد. "آدم ممکنه از بین بره، ولی شکست نمی‌خوره." در پیرمرد و دریا ما با مشقت های زندگی و صبر در برابر آن ها آشنا می‌شویم که خود می‌تواند بزرگ‌ترین درس زندگی برای هر خواننده ای باشد. بسیاری از نویسنده های معتبر جهان نیز معتقدند پیرمرد و دریا اثر شاهکاری در حوزه ادبیات است.

2-کتاب 1984 (جورج اورول)

رمان ۱۹۸۴ کتابی است که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و در عرصه های گوناگون نیز از آن استفاده شد. ۱۹۸۴ یک رمان تخیلی محسوب می‌شود که در آن حزب حاکم، زندگی مردم را کنترل میکند و ساکنان این حکومت از هیچگونه حریم شخصی ای برخوردار نیستند. اورول در این رمان تصویری از شوروی ارائه می‌کند که بسیار خوفناک است. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان نیز می باشد.

3-کتاب همه می میرند (سیمون دوبوار)

این رمان میتواند که زاویه دید افراد را نسبت به زندگی عوض کند. این کتاب داستان زندگی یک بازیگر تئاتر را نقل میکند که در سفرهایش به شهرهای مختلف، یک روز با شخصی عجیب آشنا می‌شود. آن شخصیت عجیب به واسطۀ یک معجون سبز زندگی ابدی پیدا کرد؛ رمان همه می‌میرند خاطراتی از ذهن این فرد جاودان است که برای بازیگر تئاتر تعریف میکند. در این رمان ما با مفهوم جاودنگی و ابدیت آشنا میشویم و همچنین در می یابیم که چگونه مرگ می‌تواند دید ما را نسبت به زندگی عوض کند.

4-کتاب محاکمه (فرانتس کافکا)

داستان کتاب محاکمه بدین صورت است که: مشاور ارشد بانک آستانه تولد سی سالگی‌اش، به شکل عجیبی بازداشت می‌شود. او به حدی شوکه شده بود که نمیتوانست حدس بزند که تنها شوخی ای از سمت همکارانش برای غافلگیر کردن اوست یا واقعا مرتکب اشتباهی شده است. تقریبا هیچ‌چیز در کتاب محاکمه عادی نیست. نه جرمی که مشاور ارشد به واسطۀ آن بازداشت شده عادی است و نه دادگاه و روند محاکمۀ او. خواننده نیز در اوایل داستان متوجه نمیشود با چه نوع دادگاهی روبه‌رو است اما هرچه بیشتر با داستان همراه میشود، پی می‌برد که احتمالا محکومیت مشاور ارشد بانک به خود او بستگی دارد. در واقع چیزی درونی به این محکومیت دامن می‌زند...

5-کتاب برادران کارامازوف (فیودور داستایفسکی)

در رمان رادران کارامازوف جدال بین خوبی و بدی در هر زمینه ای برقرار است. داستایفسکی توانسته تمامی مفاهیم باارزش از جمله بخشش را در نوشتۀ خود جای دهد. این رمان، عناصر ادبی بسیاری نیز در خود دارد؛ رمان پر از نقل‌قول، تقلید و تلمیح است. بسیاری از شخصیت های داستان نیز نویسنده هستند و در کتاب به نوشتن نامه، مقاله، شعر، جزوه، رساله، خاطرات و یادداشت مشغول بودند. شخصیت‌ها در داستان نمایش اجرا می‌کنند، سخنرانی می‌کنند، لطیفه می‌گویند یا موعظه و اعتراف می‌کنند...

بدون شک کتاب های بی شمار دیگری نیز میشد در این فهرست قرار گیرد. خوشبختانه در ادبیات ایران و جهان، نوابغ زیادی در نویسندگی فعالیت میکنند و توانستند آثار شاهکاری از خود باقی بگذارند که حتی سال ها پس از مرگشان نیز همچنان پرطرفدار بمانند.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش