هنر رنگ
1402/09/09 ساعت 16:25:20

هنر رنگ

رنگ زندگی است؛ زیرا دنیای بدون رنگ از نظر ما، بی روح و مرده است. شعله ها نور را به وجود می آورند و نور نیز به تولید رنگ ها میپردازد. میتوان نور را مادر رنگ ها دانست. هیچ چیز به اندازه ی رنگ نمیتواند انسان را سرزنده و شاد کند. انسان از رعد و برق وحشت دارد اما عاشق پرتوهای زیبای رنگین کمان است. همچنین با استفاده از رنگ است که میتوانیم به فرم ها و فضاها جان ببخشیم. در این مقاله سعی داریم شما را با کتابی در زمینه رنگ ها آشنا سازیم.

خرید کتاب هنر رنگ ایتن

نحوۀ استفاده از رنگ ها توسط اقشار مختلف

نور و فیزیکدانان

یک فیزیکدان، خصلت امواج (محاسبۀ انرژی الکترومغناطیسی، ذرات موجود در پدیده ی نور و منشأ به وجود آمدن رنگ (تجزیه نور سفید)) را مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد. او به طیف عناصر، فرکانس و طول موج پرتوها توجه دارد و برای انجام امور تحقیقی در علم فیزیک به طبقه بندی رنگ ها مشغول میشود.

شیمیدانان و هنر رنگ

یک شیمیدان، ساختمان مولکولی رنگ ها و مسائل مربوط به ثبات رنگ را مورد مطالعه قرار میدهد. شیمیدانان از رنگ برای تحقیق دربارۀ جوهرهای صنعتی نیز استفاده میکنند.

زیست شناسان و رنگ ها

یک زیست شناس، آثار متفاوت نور و رنگ بر روی دستگاه بینایی (چشم و مغز) را مورد بررسی قرار میدهد. زیست شناسان درمورد سازگاری چشم با روشنی و تاریکی تحقیقاتی انجام میدهند. 

جایگاه رنگ ها در روان شناسی

روان شناسان، تأثیرات رنگ ها بر روی مغز را مورد مطالعه قرار میدهند. درک و تشخیص رنگ ها در علم روان شناسی جایگاه ارزشمندی دارد.

جالب است بدانید رنگ ها در اقوام و ملل گوناگون نیز دارای اهمیت هستند. به طور مثال در ایام قدیم، مردم رنگ ها را به صورت نمادین و برای مشخص کردن طبقات اجتماعی و یا اظهار عقیدۀ خود استفاده میکردند.

© Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت نونگار پردازش